Chocolate Brown szoláriumcső, az igazi Csokicső

Szakmai kaland a szolárium szalonok világában

Miért nyisson szolárium szalont?

  • Elege van az alkalmazotti munkából és van befektetésre váró pénze, de nem a bankban szeretné megforgatni megtakarítását folyamatosan csökkenő kamatok mellett, vagy megbízhatatlan brókerek által?
  • Érdekli a szolgáltató ipar és kipróbálná magát vállalkozóként, vagy cégvezetőként?
  • Egy nagyon jövedelmező és gyors megtérülésű üzletágat keres és nem ijed meg a munkától?
  • Jó minőségérzékkel rendelkezik és kedveli a szépségipart?
  • A szépségszakmában dolgozik, de bővíteni szeretné szolgáltatásainak spektrumát és szereti a fejlődést?

Nos, ha a fenti kérdésekből több is foglalkoztatja, akkor örömmel üdvözöljük honlapunkon, ugyanis a szolárium ipart bátran ajánlani tudjuk Önnek, és biztosra vesszük, hogy oldalunk segítségével nagyon hasznos információkra fog szert tenni. Most egy kellemes szakmai kalandozásra invitáljuk, ahol fokozatosan beavatjuk a szolárium szakma rejtelmeibe.

Amennyiben a túránkat már megtekintette, kérem, kattintson a Menü gombra!

Megfelelő partner választás

Ha az elhatározás megszületett, akkor elsődleges, hogy válasszunk egy olyan partnert (nem szimpla eladót, vagy kereskedőt), aki megadja azokat a nyitási segítségeket, üzemeltetési és marketing támogatást, ami a jövedelmező és virágzó működéshez elengedhetetlen. Abban minden szolárium szalon tulajdonos egyet ért, hogy a készülékeket, csöveket, kozmetikumokat és egyéb szolárium termékeket mindenképpen be kell szerezni valahol, - éppen erre jöttek létre a professzionális nagykereskedések -, továbbá több kisebb-nagyobb volumenű és különféle méretű és szakértelmű egyéb vállalkozás. Viszont így a szalonokat kiszolgáló kereskedések nagyon eltérő nívójú szolgáltatást nyújtanak, valamint nagyon eltérő minőségű és mennyiségű választékkal és raktárkészlettel rendelkeznek, ezért célszerű üzletünk zavartalan működése érdekében a legjobbat választani.

Mire figyeljünk a partner választásban, illetve mit kínálunk mi?

Egyes kereskedések számára az értékesítési tevékenység addig terjed, hogy elad egy vagy több terméket a szalon számára, de utána már elengedi a kezét és magára hagyja problémáiban, nehézségeiben. Talán némelyiknek nincs hozzá megfelelő személyzete, vagy mert szűklátókörű és arrogánsan elkényelmesedett vezetői így is megkapják a kalkulált hasznukat, még azt is bevállalva hogy üzleti kapcsolataik száma folyamatosan csökken, vagy csak egyszerűen, mert nem kívánnak időt, pénzt és energiát fordítani az ügyfélre.

Mi már régóta nem így működünk. Nekünk a partner szó azt jelenti, hogy „együtt sírunk, együtt nevetünk”! Nekünk is akkor megy jól, ha a partnereinknek is jól megy, ezért minden segítséget megadunk a partnereknek az indulásban, működésben, konkurencia harcban, és egyéb, fontos szegmensekben.

Ön vajon magára akar maradni ebben a gyorsan változó és kemény üzleti alapokon működő világban, vagy jó, ha az ország legnagyobb stúdióit és Európa legnagyobb szolárium franchise-át a Chocolate Brown Csokiszolárium Hálózat–ot is irányító és több mint 1500 partnerstúdió tapasztalatát bíró „igazi profi partner” segíti tevékenységét?

Miért keresnek ragyogóan a legamatőrebb szolárium ügynökök is? Mert azt mondják a tapasztalatlan vevőjelöltnek, amit az hallani akar. Hogy „minden megoldható: nagyon olcsón, nagyon jó gépet kapnak és nagyon gyorsan”, azaz tipikusan azt a variációt, amire egy dörzsölt üzletember azonnal azt mondja, hogy „ettől a csapattól soha semmit nem szabad venni!”

Mi tudunk NEM-et mondani, mert így korrekt, nekünk nem érdekünk az, hogy valaki megnyissa a szolárium stúdióját, aztán másfél éven belül dicstelenül bezárjon, - mert mi hosszútávú üzleti kapcsolatokra vagyunk berendezkedve és mi nem tesszük kockára néhány millió forint bevételért a szakmai hitelünket.

Ön hogyan viseli, ha a szemébe mondják a realitásokat?

Vannak akik olcsó pénzért nagyon kifogásolható minőségű készülékeket hoznak be külföldről, vagy az internet kiszámíthatatlan világáról vásárolnak, és azokat felújítás nélkül busás haszonnal eladják, sokszor agyon használt, átmatricázott csövekkel, amik szinte csak világítanak és egyáltalán nem, vagy csak ideig-óráig barnítanak.

Nekünk ez nem éri meg és üzletpolitikánkkal is ellenkezik. Ha a partnerünknek áll a gépe és nem termel hasznot, akkor az nekünk sem jó! „Az olcsó húsnak híg a leve.” - mondja a népnyelv. Bizony az olcsón vett készülékek, legtöbbször sokat futott, lestrapált, rosszul tárolt, alkatrészhibás gépek, amelyek az üzemeltetésben nagy kockázatot jelentenek. Mi inkább alaposan megválogatjuk és alaposan felújítjuk minden szolárium készülékünket, továbbá vadonatúj, német profizmussal készített 800 órás Chocolate Brown® „Csokicsö®”-vekkel

szereljük fel, szakszerűen kiszállítjuk és profin beüzemeljük azokat, és inkább felvállaljuk egyes cégekkel szembeni „viszonylagosan” magasabb árainkat. Viszonylagos árak ezek, mert tudjuk, hogy hosszú távon készülékeink olcsóbbak lesznek, mint vetélytársainké, amik sokszor több sufni szerelés után, pont a mi szervizünkben kötnek ki komoly javítási igénnyel, vagy éppen rövid időn belül pont „Csokicsö®” garnitúrára cserélik ki a gyenge hatékonyságú, olcsó lámpáikat.

Ön mennyire szeret zsákbamacskát venni, mennyire bírja ezt el a vállalkozása?

Nagyon gyakori Magyarországon és a Kárpát-medencében (főleg az igényesebb működést megcélzó szalonok esetében), hogy magát nagynak aposztrofáló nagykereskedés sem tudja kiszolgálni vevőit, ugyanis a legnépszerűbb és legjobb minőségű termékeket különböző okokból nem forgalmazhatja.

Mi odafigyelve ezekre az igényekre hatalmas készülék, kozmetikum és lámpa készletet tartunk fent, és minden tekintetben csak élvonalbeli gyártóktól, ami kereskedésünkben meg is tekinthető. Ráadásul olyan „TOP brand”-ek kizárólagos forgalmazói vagyunk, mint a világhírű amerikai kozmetikum az Australian Gold, vagy az Európában kiváló minősége és kiváló ár-érték aránya miatt feltartóztathatatlanul terjedő saját fejlesztésű, de német gyártású SCYN kozmetikum. A szintén saját fejlesztésű büszkeségünk a Németországban gyártott Chocolate Brown® az eredeti „Csokicső®”, amely a szoláriumcsövek gyártóinak szinte egybehangzó véleménye alapján a legjobb minőségű, prémium aluminium-dioxid (ún. ALON C) fényport tartalmazza, amely a legmagasabb igényeknek is megfelel. Mi gyártjuk a Magyarországon már legendássá vált Sunless álló szoláriumgép családot is. Vagy éppen a hatalmas múltú és Nagy-Britanniát és Észak-Európát meghódító, de Közép-Európában is megállíthatatlanul terjedő holland Luxura szolárium készülékeket.

Ha Ön egy rentábilis szalont működtetne, lemondana ezekről a csúcs márkákról?

Vannak kereskedések, akik a korral nem haladnak, inkább jelentős lemaradással másokat másolgatnak, innovációra nem adnak.

Kereskedésünk olyan szakembereket alkalmaz, akiknek szaktudása biztosítja számunkra a folyamatos fejlődést. Nálunk nem csak értékesítés, szolgáltatás és gyártás zajlik, hanem nagyon komoly kutatás, fejlesztés, továbbá ellenőrzés is. Így szavainkat valós eredmények, jegyzőkönyvi adatok erősítik. Mindent meg is teszünk fejlődésünk érdekében, mert úgy gondoljuk, aki nem tesz így, előbb-utóbb tönkremegy. Nem szeretnénk példákat mondani, de ismerünk olyan nagy 8-10 gépes stúdiót, ami negyedmilliót termelt naponta és most 10 millió Ft-ért eladnák az egész üzletet, gépestül mindenestül. Senki nem hitte volna, hogy egy ilyen stúdió egyszer tönkremegy, pedig csak egyetlen dolgot csinált rosszul: nem fejlődött a korral és lemaradt!

Itt megállnék egy kérdésre: Ön mikor fejlesztett utoljára?

Sok kereskedés (főleg lámpa termékek tekintetében) az új szabványoknak nem tud, vagy nem akar megfelelni.

Nos, emiatt is tartunk fent egy fejlesztési osztályt a saját és konkurenseink termékeinek kiméréseire, ellenőrzésére, saját lámpánk folyamatos tökéletesítésére. A szolárium lámpák gyártását, fizikai paramétereit az EU szabályozza (0,3-as szabvány, ROHS direktíva) Ennek köszönhetően, mi nem csak a levegőbe beszélünk, hanem kijelentésinket tényekkel, jegyzőkönyvi adatokkal tudjuk igazolni.

Vajon Ön megengedheti magának, hogy nehezen megszerzett ügyfélkörét olcsó, de kétes hírű lámpákkal szolgálja ki, vagy inkább a biztosat választja?

Nagyon gyakori látvány a régióban, hogy komolynak mondott szolárium szalonon kint van az „ELADÓ VAGY KIADÓ” tábla. Furcsa, hogy ez egy jó befektetés, de mégis nagyon sok az eladó szoli.

Jó üzlet, de érteni kell hozzá. Ma már nem elég csak pénzt befektetni, menő, szép gépeket vásárolni, dekoratív alkalmazottat tartani. A szolárium szakma mára egy komoly iparággá vált, amiben Magyarország az európai TOP 5-ben van. S elengedhetetlenül fontosak a jó üzemeltetési módszerek is, a tudás és a tapasztalatok. Ez nekünk megvan, nem véletlenül tudunk egy olyan hatalmas szolárium franchise-t működtetni, mint a Csokiszolárium Hálózat (->http://csokiszolarium.hu/index.php?page=befektetoknek ).

Ön gondolkodott már azon, hogyan fogja megszerezni a szakmához kellő tudást, vagy miként fog tovább fejlődni a szakmában?

Mondják üzemeltetők, hogy nem lehet 2-3 géppel rentábilisan üzemeltetni egy profi szoláriumot.

Mert egy szoláriumnak nem csak bevételei, hanem jelentős kiadásai is vannak. A szolárium szakma objektív és szubjektív kockázatokkal is jár. Ez a statisztikáink szerint 4-5 géptől kezd egy vállalhatóbb biztonsági szegmensbe kerülni, még a kisebb városokban is.

Önnek van annyira sok pénze, hogy kockára tegye a befektetés összegét?

A kérdésekre a válasz is és a döntés itt is az Öné!

A legnagyobb hibák...

Ha kíváncsi arra, hogy mi a 10 leggyakrabban elkövetett hiba, amiben egy szolárium nagyon gyorsan tönkre mehet, akkor töltse ki az alábbi adatlistát, és hamarosan választ kap.

-form-

Figyelem, csak a csillagozott rovatok valós kitöltőinek küldünk visszajelzést!

Gazdasági tudnivalók

Nem rendelkezik információkkal a szolárium bizniszről, de mások sikereit látva Ön is fontolóra vette, hogy megpróbálkozik szolárium készülékek professzionális üzemeltetésével? Az alábbi számítással próbálunk meg segítséget nyújtani ahhoz, hogy hozzávetőlegesen képes legyen megbecsülni az egy szoláriumgép által termelt havi bevételt. Természetesen ezt a számítást rengeteg egyéb tényező befolyásolhatja és a vendégek várható számát rendkívül nehéz megbecsülni. De, ha körültekintően választja meg a stúdió helyszínét, valamint a működtetés megfelelő és okosan kivitelezett marketingtevékenységgel párosul, akkor egy lépéssel közelebb kerül vállalkozása sikeréhez.

Ha megfelelően csináljuk, akkor a szolárium jó és hamar megtérülő befektetés!

Példánkat egy kiemelkedő tudású, extrákkal felvértezett álló készüléken a Sunless V58-on keresztül szemléltetjük, amely a világ egyik legjobb szolárium lámpájával a népszerű „Csokicső®”-vel üzemel.

A szoláriumkészülék vételára (több extrával, szállítással, beüzemeléssel és szoláriumcsövekkel együtt számolva): 1.700.000 Ft + ÁFA

Teljesítmény: 10,5 kW = 10.500 W

Szoláriumcső: 58 db Chocolate Brown 0,3 Nr.2 160W R XL 1.9 m 800 üzemórás „csokicső®”-vel 600 üzemóráig működtetve

Üzemeltetési díj: 95 Ft/perc (ez egy átlagos percdíj)

A bevétel kiszámítása:

95 Ft X 60 perc = 5700 Ft bevétel üzemóránként

Összes bevétel: 5700 Ft X 600 üzemóra= 3.420.000 Ft

Az üzemeltetés költségek számítása:

  • Elektromos fogyasztás: 1 kW/h=40 Ft/h, 10,5 kW/h=420 Ft/h
    420 Ft X 600 üzemóra=252.000 Ft
    (Az elektromos energia tekintetében átlagos nettó árakkal számoltunk, de ez a földrajzi hely és az elektromos szolgáltatók díjszabásának függvényében eltérhet.)
  • A következő csőcsere ára: 58 db cső X 3700 Ft* + ÁFA (cső)= 214.600 Ft + ÁFA
    * A gép vásárlásakor benne lévő csővel egyező csőtípus ára. Természetesen a gépbe más árfekvésű „csokicső®” típus is szerelhető, így a csőcsere ára lefelé és felfelé is módosulhat.

Most számoljuk ki, hogy a gép mennyi bevételt termelt egy csőgarnitúra élettartama alatt:

Bevétel – Elektromos díj – Csőcsere díja - Egyéb rezsi jellegű kiadások = Adózás előtti nyereség

3.420.000 Ft – 252.000 Ft – 214.600 Ft - 600.000 Ft = 2.353.400 Ft

Nos, mint láthatjuk ez a szolárium egy csőgarnitúra élettartama alatt óvatos, de felületes számítás alapján a bekerülési érték környékén termel! A kérdés csupán az, hogy mindezt mennyi idő alatt termel 600 üzemórát. Az országos átlagos telítettségre és a realitásra való tekintettel ez az idő jellemzően egy év. Azonban a telítetlen, konkurencia nélküli kisvárosok, vagy a nagy napi forgalmat bonyolító szalonoknál ez akár négy hónap alatt is! A készülék megtérülésnek legrosszabb esetben másfél év alatt meg kellene történnie, de vegyük figyelembe azt is, hogy ez a számítás a nettó árakon alapul, így az adókat, az ÁFÁ-t nem tartalmazza, de így is ragyogóak a számok. számításra egyeztessen időpontot kollégáinkkal és egy speciis program segítségével kalkulálunk Önnek!

Az üzlethelység kiválasztása, megfelelés a hatóságnak

Első és a vállalkozás sikerességét megalapozó teendő a megfelelő üzlethelyiség kiválasztása, melynek elhelyezkedése akkor tekinthető ideálisnak, ha könnyen megközelíthető parkolási lehetőséggel rendelkező helyet választunk, esetleg közlekedési csomópontot, amelynek közelében a fő célközönséget nagy százalékban alkotó fiatalabb életkorú személyek élnek, vagy rendszeresen megfordulnak. Fontos hogy a szalon jól látható helyen legyen, lehetőleg kerüljük a csekély forgalmat bonyolító, eldugott, kis utcákat.

Ne feledkezzünk meg a megfelelő elektromos és légtechnikai paraméterezésről sem, melyek kialakításával kapcsolatos bővebb információért és tanácsadásért javasoljuk műszaki és értékesítő kollégáink megkeresését.

A szolgáltatás fel kell vetetni a vállalkozás tevékenységlistájára, - a 9604 TEÁOR számon nyilvántartott Fizikai közérzetjavító szolgáltatás tevékenységi kör alatt végezhető. A helyi önkormányzatnál a működési engedélyekkel foglalkozó szakosztályon szükséges bejelentő lapot igényelni a nem működési engedély köteles vállalkozási tevékenység folytatásához. Amennyiben üdítő és kozmetikumok forgalmazásával is kíván foglalkozni, úgy azt a bejelentő lapon fel kell tüntetni, valamint a nyugtaadáshoz on-line pénztárgép beszerzéséről szintén gondoskodni kell. Amennyiben forgalmazni kíván üdítőket, krémeket, a raktározásához szükséges előírásokat meg kell érdeklődni a helyi hatóságnál (pl.: földön árut tárolni nem szabad csak polcrendszeren; tisztítószereket, élelmiszereket külön polcon egymástól elkülönítve kell tárolni; stb.) Várhatóan a hatóság képviselői bejelentést követően egy helyszíni szemlére fognak sort keríteni a szalonban.

A helyileg illetékes ÁNTSZ által megkívánt követelmények szintén eltérőek lehetnek, de általánosságban szükséges a zuhanyzási lehetőség biztosítása, mosdóhelyiség kialakítása, valamint a fertőtlenítő- és tisztítószerekről biztonsági adatlapot kell tartani az üzletben, amelyet a vásárlás helyén lehet megigényelni. A szolárium stúdiók gyakran kapnak figyelmeztetést a hatóságtól a törülközők nem megfelelő szárítására vonatkozóan. Fontos tudni, hogy azok tisztítását és szárítását az üzletben kell megoldani, - utóbbit pedig vagy szárítógép használatával, vagy jól szellőző külön helyiséggel oldható meg.

Javasoljuk továbbá a helyi tűzoltóságnál a stúdiónyitás feléjük történő bejelentési kötelezettségének megérdeklődését. (Amennyiben krémek forgalmazását is bejelentik, hivatalból terepszemlét tartanak. Ez alkalommal alá kell írni egy nyilatkozatot, hogy a kozmetikumok nem tartalmaznak robbanás veszélyes és gyúlékony hatóanyagokat.) A szalonban kötelezően lennie kell legalább egy normál méretű, tűzoltóságnál hitelesített poroltónak.

Fontos az üzletben tartani a továbbiakban: alkalmazottak munkaszerződését, működési engedélyt (nem működési engedély köteles tevékenység esetén az első pontban már említett igazoló lapot), vásárlók könyvét.

A már működő stúdióban ki kell függeszteni a következőket:

  • Pontos szöveg: „A szolárium készülékeket 18 éven aluliak nem használhatják!”
  • Pontos szöveg: „A szolárium gépeket mindenki csak saját felelősségére használhatja!”
  • Tájékoztató a szoláriumozás alapszabályairól
  • Elkülönítve: Dohányzásra kijelölt hely!

Műszaki tudnivalók, stúdió berendezése

A helyiség adottságai:

Ezen adottságokat három különböző részre oszthatjuk:

Beüzemelési adottságok: A kiválasztásnál fontos figyelembe venni a kialakítandó üzlethelység megközelítése alkalmas-e szoláriumok beszállítására illetve, az elrendezése lehetővé teszi-e a szoláriumgépek összeszerelését? Adott esetben egy ajtókeret vagy éppen fal megbontása elengedhetetlen. Ezekre a körülményekre minden esetben fel kell hívni a kiszállító kollégák figyelmét és esetenként egy helyszíni bejárást érdemes biztosítani a felmérés elvégzéséhez.

Kényelmi adottságok: A szolárium stúdió kialakításakor törekednünk kell a megfelelő privát szféra megteremtésére. Figyelembe kell vennünk a vendégek kényelmi szempontjait, mind a várakozást illetve öltözést, mind a barnulást illetően. A megfelelő térelválasztók kialakítása, és a megfelelő méretű szolárium kabinok optimális elrendezése elengedhetetlen.

Látványterv 1     Látványterv 2     Látványterv 3     Látványterv 4

Üzemeltetési adottságok: A szolárium stúdió hatékony üzemeltetése érdekében, a kiépítéskor több szempontból is törekednünk kell arra, hogy a beépített térelválasztók könnyen szétszerelhetőek legyenek így biztosítva a csőcsere és a szerviz helyigényét vagy éppen a szoláriumgépek későbbi cseréjét. A légtechnikai kialakítást mindig hozzáértő céggel végeztesse. Ha nem megfelelően kialakított a szoláriumgépek levegő ellátottsága, többek között gyakoribb a készülék meghibásodása, de a szolárium lámpák élettartalma is csökkenhet. Mindig egyeztessen szakembereinkkel a kívánt és szabványosított villanyszerelési munkálatok elvégzéséről, biztosítékok és életvédelmi relék optimális elhelyezéséről.

Légtechnikai tudnivalók:

A szolárium készülék a közvetlen környezetétől vonja el a hűtéshez szükséges levegőt, ezért nagyon fontos, a friss levegő utánpótlás megoldása készülékenként. Az eltérő gép típusoknak eltérő mennyiségű levegőre van szükségük az üzemszerű működéshez. A készülék működése során hőt termel, melyet célszerű a helységből a szabadba vezetni. Ezt különböző légtechnikai járatok segítségével lehet megoldani. A légtechnikai rendszer kiépítése, eltakarása a megrendelő kötelezettsége, amelyet a kiszállításig a saját költségén szükséges létrehoznia. Télen az elhasznált, felmelegített levegőt érdemes visszavezetni a helységbe, ezáltal a helység hőmérséklete üzemi szinten tartható. Az üzemeltetéshez szükséges állandó hőmérséklet 20-25’C. Fontos tudni, hogy a túlfűtött helységben a szolárium lámpák (típustól függetlenül) veszítenek hasznos üzemórájukból, és károsodnak a tartós használat során.

Azoknál a szoláriumgép típusoknál ahol gyárilag nem alakítottak ki légelvezetésre alkalmas csatlakozót, minden esetben átépítés szükségeltetik, ezért lehetőleg ne kezdjen magánakciókba, mert a tapasztalt esetek többségében nem lesz hosszútávon kifizetődő a kialakítás. Minden esetben kérje ki szakembereink véleményét az adott szoláriumgéphez tartozó légtechnikai kialakításokról és annak műszaki szabványairól.

Elektromos tudnivalók:

Hálózati feszültség: A készülék üzemeltetéséhez szükséges hálózati feszültség egy fázison 230V, 3 fázison 400V. A feszültség értékeknek el kell érniük egy fázison a 215 V-ot, 3 fázison 370 V-ot. Fontos szempont azonban a megfelelő áramerősség is, amely meghatározza, hogy milyen teljesítményű szoláriumgépek indíthatóak az adott hálózatról.

Vezeték keresztmetszet: javasolt a 4 kvadrát, CU vezetőn, ajánlott a MTK kábelhasználata.

Kismegszakító típusa: 3 fázisú 3xC- 16-25A.

Csatlakozás típusa: általában 5 pólusú 32A-es DAF aljzat.

A villamos hálózat fejlesztését a területhez tartozó áramszolgáltató végzi adott fejlesztési költségért. A választott szolárium(ok) teljesítménye nem haladhatja meg csatlakozási értéket, mert egyébként a biztosíték (kismegszakító) lekapcsol.

A vezérlés csatlakozása 7x0,75 MT kábelen keresztül történik, aminél fontos, hogy megfelelő kábelráhagyás is megvalósuljon.

Marketing, üzemeltetés, üzletpolitika

Számunkra jól látható, hogy adott településen (fővárosban, nagyvárosban, kisvárosban, faluban) milyen időszakokban és milyen akciókkal lehet sikereket elérni. Több mint ezer szolárium üzemeltető partnerünk tapasztalatait ismerjük, általunk szerzett üzemeltetési tapasztalatokat, marketingötleteket személyesen az adott környezet figyelembevételével az adott szolárium stúdióra szabjuk és komplett üzemeltetési koncepciót hozunk létre.

Nagyon fontos a szalon külső megjelenése, kellően feltűnőnek és ízlésesen csalogatónak kell lennie, mert ha a rohanó emberek elmennek mellette és nem vésődik az agyukba, hogy itt egy szolárium van, - akkor sajnos nincs esélyünk arra sem, hogy barnulási szándékuk esetén az Ön szalonját válasszák majd.

Az utcafronti megjelenés mellett nagyon fontos, hogy a belső design is attraktív legyen, ugyanis a vendégnek otthonosan, kellemesen kell éreznie magát, valamint ösztönözni arra, hogy amennyi időt a szalonban eltölt azt a legkellemesebb közérzettel tegye, és olyan emlékeket őrizzen a helyiségről, hogy oda szívesen visszajárjon. Ízlésben nehéz tanácsot adni, nem is igazán szeretnénk, de javasolt a kellemes, látványos, magas nívót megjelenítő, inger gazdag környezet kialakítása. A design-ban is néhány évente érdemes váltani, hogy a vendég érezzen egyfajta egészséges megújulást. Természetesen kihagyhatatlanok olyan közérzet javító elemek, mint a környezettel összhangban lévő, kellemes, modern életérzést sugárzó zene, vagy a kulturált várakozást lehetővé tevő kényelmes hall, de lehetne még sorolni… Valamint ne felejtkezzünk el arról sem, hogy a szolárum szakmát rengeteg oldalról támadják egyoldalú negatív cikkekkel, riportokkal sokszor tájékozatlan tollforgatók és tévések. Itt a lehetőség, hogy kommunikáljuk az emberek felé, hogy a szoláriumozásnak bizony pozitív hatásai is vannak. Például a D-vitamin képződésnek a bőrben történő megindítása, ami számos betegség megelőzésére és kezelésére is kiváló. Ügyes kommunikációval, lebonthatjuk a - tájékozatlanságból adódó - sokszor magas falakat és megértethetjük a vendégeinkkel, hogy a szoláriumozás nem ellentétes az egészséges élettel, sőt, még szebbek és derűsebbek is leszünk tőle.

Induló szalonok esetében nagyon fontos az induláshoz felhasznált marketing stratégia, amit cégünk minden partnerünknek adottságoktól függően egyénit javasol. Valamint a folyamatos akciók is elengedhetetlenek, az új vendégek megszólításához, ugyanis ne feledjük, azzal hogy Ön szalont nyit, a környéken még nem lesz egyből több barnulni vágyó ember, így óhatatlanul más szolárium stúdiók vendégeire is ráteszi a kezét. S ezzel el is indul egy különböző intenzitású konkurencia harc. Ezt a rivalizálást nehéz magányos farkasként megvívni, itt már mindenképpen szükség lesz egy erős partnerre, aki lehetővé teszi Önnek, hogy nagyságrendi differenciálódást tudjon megvalósítani a konkurens szomszédokkal szemben, és versenyképesebb tudjon lenni, mint ők.

Önnek hány szituációra van marketing és üzleti stratégiája? Mit tesz, ha a szalonja közelében feltűnik egy erős konkurencia?

Továbbá nagyon erőteljesen felhívnám a figyelmet az alkalmazott képzésére, amire cégünk is nagy hangsúlyt fektet, s emiatt rendszeresen nagyon magas színvonalú oktatásokat, szakmai napokat szervez. Az alkalmazotton nagyon sok múlik, gondoljunk csak bele, hogy mekkora különbség lehet a bevételekben, ha például egy gondos tulajdonos működteti a szalont és nem egy a tulajdonosi érdekeket figyelmen kívül hagyó, hanyag alkalmazott… Javasolt az alkalmazottat érdekeltté tenni a nyereség alakulásában, hiszen így a fizetése által számára is fontos, hogy a szalon jó profitot termeljen.

Fordítsunk komoly figyelmet az üzletpolitika okos megtervezésére is, ugyanis az a szalon, aki állandó folyamatos akciókra építi az üzletpolitikáját, nem pedig a magas szintű kiszolgálásra és az elégedett vendégre, akkor az ne csodálkozzon, ha az „50%-os akció” tábla után hamarosan az „Üzlethelység eladó vagy kiadó.” tábla lesz kirakva. Vegyük tudomásul, hogy aki állandóan akciózik, az vagy filléres alapanyagokkal (csövekkel, gépekkel, stb.) szolgáltat, amivel nívót, komoly elégedettséget nem lehet elérni, vagy szabályosan átveri a vendéget (például, túlfuttatja a csöveket a barnulási hatásfok rovására, stb). Aki gyorsan akar meggazdagodni és nem teszi bele a vállalkozásába a munkát, valamint a minőséghez elengedhetetlen tőkét és türelmet, az nem fog sikereket elérni, mert a vendégek nem ostobák, nem mennek oda, ahol nincs arányban a kifizetett pénz a kapott szolgáltatással.

Ebben a rovatban millió dologról írhatnánk még, mert ahány szalon annyi megoldandó probléma, és más-más stratégia, ezért mindenképpen javasoljuk, hogy Kollégáinkkal egyeztessenek időpontot és szánják rá az időt az adottságaik, lehetőségeik pontos megismerésére és a legoptimálisabb stratégia megbeszélésére!

Amennyiben szakmai ismertetőnk elnyerte tetszését és szeretne kapcsolatba lépni szakembereinkkel, az alábbi gombra kattintva majd a rovatok kitöltésével megteheti ezt.

Ajánlatot szeretnék